Range Rover Velar – liidien kasvu 68%

  • Asiakas
    Land Rover
  • Toimiala
    Automotive
  • Tulokset
    Liidien kasvu 68%

Asiakas

Land Rover on brittiläinen automerkki, jota valmistaa nykyisin intialaisen Tata Groupin omistama Jaguar Land Rover -yhtiö. Land Rover sai alkunsa, kun Rover esitteli vuonna 1948 nelivetoisen maatalouskäyttöön suunnitellun maastoajoneuvon

Suomessa Land Rover -autoja edustaa myös Jaguaria maahan tuova Inchcape Motors Finland Oy.

Tiivistelmä & Tavoite

Toteutimme Land Roverin uusimman mallin Velarin lanseerauksen sosiaalisen median kanavissa. Lanseerauksen tavoitteena oli tuoda Velar tehokkaasti esille vanhojen ja uusien fanien sekä auton potentiaalisten ostajien keskuudessa. Tekemistämme ohjasi relevantin kohderyhmän tavoittaminen, joka korostui kohdennetun mainonnan suunnittelussa.

Lanseeraus toteutettiin Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissä, joista pääpaino oli Facebookissa. Monikanavaisella lanseerauksella toteutimme Land Rover Suomen historian tuloksellisimman sosiaalisen median kampanjan.

Kohdennus potentiaalisille ostajille.

Koska lanseeraus toteutettiin maailmanlaajuisesti, oli julkaisuihin suunniteltu tarkat visuaaliset materiaalit sekä ajat näiden julkistusta varten. Roolinamme oli sekä kohderyhmien että mainonnan suunnittelu ja optimointi Suomessa. Materiaalina käytettiin sekä kuvia että videoita, joihin oli onnistuttu vangitsemaan täydellisesti Velarin tyylikkyys, eleganttius sekä suorituskyky.

Kampanjassa hyödynnettiin myös Facebook Canvasta tehokkaasti. Canvaksen avulla onnistuttiin tavoittamaan uutta yleisöä ja sitouttamaan heidät haluttuun sisältöön. Kohderyhmien suunnittelussa hyödynsimme potentiaalisten segmenttien eri kiinnostusten kohteita, sijaintia sekä lookalike –yleisöjä. Tavoitteena oli kaikkien tavoitettujen henkilöiden potentiaalisuus auton ostajina tulevaisuudessa.

A/B-testauksella parempiin konversioasteisiin.

Kohdentaminen perustui vahvasti jo aikaisemmin testattuihin ja hyväksi todistettuihin kiinnostuksen kohteisiin, sekä lookalike -yleisöihin. Kohdentamisen kautta pyrittiin tavoittamaan juuri oikeat henkilöt, eikä pelkästään suurta väkijoukkoa, vaikka kyseessä olikin lanseeraus.

Lukuisten kohderyhmä- ja mainosvariaatioiden pohjalta löydettiin ensimmäisten päivien jälkeen kaikista tuloksellisimmat yhdistelmät, joka takasi meille paremmat konversioasteet pienemmällä kustannuksella. Näin syntyi Land Rover Suomen kaikkien aikojen tuloksellisin sosiaalisen median kampanja.

Suorituskykyisiä tuloksia.

Kampanja sai yli 755 000 näyttökertaa ja tavoitti yli 200 000 kuluttajaa. Videot olivat tärkeässä roolissa kampanjassa ja keräsivät yli 135 000 katselukertaa. Uusien liidien kasvu oli kampanjan aikana 68%.

Uutiskirje
Nappaa kiinni tuoreimmista ajatuksistamme
Kiitos tilauksesta! 🥰
Oops! Jokin meni pieleen. Kokeile uudestaan?
Tilaamalla uutiskirjeen hyväksyt meidän rekisteri- ja tietosuojaselosteen.